یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

اطلاعیه رسمی پلتفرم «بلبل‌ جان» درباره فیلتر‌شدن برنامه‌اش و واکنش گسترده مخاطبان

  • کد خبر: ۱۷۵۱۲۶
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
  • ۴
اطلاعیه رسمی پلتفرم «بلبل‌ جان» درباره فیلتر‌شدن برنامه‌اش و واکنش گسترده مخاطبان
چند روز پیش پلتفرم نمایشی «بلبل جان» به دلیل آنچه «انتشار محتوای مستهجن» خوانده شده، فیلتر شد. این اتفاق واکنش‌‌های گسترده کاربران فضای مجازی را در پی داشت و خود پلتفرم هم در اطلاعیه‌ای مدعی شد به دنبال نشر محتوای غیراخلاقی، نامناسب و ضد فرهنگ ایرانی نیست.

شهرآرانیوز - جریان فیلترشدن پلتفرم «بلبل جان» از سامانه «سوت‌زنی» خبرگزاری فارس شروع شد. برخی از مخاطبان این خبرگزاری در این سامانه مطالبه‌ای را برای فیلترکردن برنامه «بلبل جان» و برخورد با منتشرکنندگانش مطرح کردند و بعد از آن این پلتفرم از دسترس خارج شد.

در روز‌های گذشته رئیس صداوسیما در دیداری با رئیس قوه قضاییه با انتقاد از آنچه «انتشار محتوا‌های ضداخلاقی و هنجارشکن از سوی رسانه‌های صوت و تصویر»، نامید، گفته بود: یکی از ماموریت‌های جدید و بسیار مهم رسانه ملی، تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر است. صیانت و پاسداری از سلامت و امنیت فرهنگی جامعه، از جمله مطالبات مشروع مردم محسوب می‌شود؛ ما انتظار داریم که قوه قضاییه در امکان تحقق این وظیفه، مساعدت لازم را به سازمان صداوسیما داشته باشد.»

به نظر می‌رسد فیلترشدن «بلبل‌جان» به دلیل شکایات مردمی ثبت‌شده در سامانه ساپرا (سامانه پایش مردمی ساترا) و ثبت شکایت «سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» در دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای و یکی از دادسراها انجام شده است. معاون تدوین مقررات و امور حقوقی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) هم پیش از فیلتر شدن «بلبل جان» شکایت خود از این برنامه را نزد قوه قضاییه ثبت کرده و موضوع را هم به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای اعلام کرده است. از دسترس خارج‌شدن «بلبل جان» با واکنش‌های گسترده مخاطبان همراه شد و بخشی از آن‌ها اعتراضشان را در قسمت نظرات خبری که چندروز پیش منتشر کردیم هم نشان دادند.

اما تیم برنامه «بلبل‌جان» در اطلاعیه‌ای رسمی به فیلترشدن پلتفرمش واکنش نشان داده است:

«با سلام خدمت هموطنان و همراهان عزیز بلبل‌جان!

همانگونه که مستحضرید، اپلیکیشن بلبل‌جان بنا به دلایلی فیلتر شده و در حال حاضر از دسترس خارج شده است.

بلبل‌جان از ابتدای شکل‌گیری با هدف دسترسی آسان و رایگان به محتوای فیلم و سریال تشکیل شد و تا به امروز سعی داشته با بهترین کیفیت و بدون تبلیغات این هدف پیگیری شود.

بلبل‌جان هرگز به دنبال نشر محتوای غیراخلاقی، نامناسب و ضد فرهنگ ایرانی نبوده و هدف آن فقط ایجاد محیطی رایگان برای تماشای فیلم و سریال روز دنیا و برقراری محیطی برای سرگرمی جوانان این مرز و بوم بوده است.

همچنین لازم به ذکر است بلبل جان آماده همکاری با سازمان‌های فرهنگی بوده و سعی خواهد کرد به خدمات‌دهی به هموطنان خود براساس قوانین کشور ادامه دهد.

از حمایت شما، کاربران و دوستان بلبل‌جان، عمیقاً قدردانیم و امیدواریم به زودی بتوانیم دوباره در کنار شما باشیم.»

از طرف دیگر در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس صفحه‌ای با عنوان «پلتفرم بلبل جان را رفع فیلتر کنید» ایجاد شده و در توضیح آن آمده است:

پلتفرم بلبل جان طرفداران زیادی در بین مردم دارد، برنامه کاملا پرطرفدار بین مردم است و اینکه آن را از مردم محدود کرد درست نیست، علاقه‌مندان به این برنامه نیاز دارند به انتقادشان احترام گذاشته شود امیدواریم این برنامه محبوب را به مردم بازگردانید

شرایط رفع‌فیلترشدن «بلبل جان»

حامد معینی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، در گفتگویی با ایرنا درباره شرایط رفع فیلتر «بلبل جان» گفته است: «در صورت تمکین به قوانین امکان رفع فیلتر بلبل جان وجود دارد. چنانچه بلبل جان اقدام به اخذ مجوز از ساترا کند و محتوای مجرمانه خود را حذف کند امکان رفع فیلتر این سکو وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرده است: «سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر خود را ناظر و حامی سکو‌های دارای مجوز می‌داند و بر همین اساس هر زمان که تخلف برطرف شود، موضوع رفع فیلتر را در دستور کار خود قرار خواهد داد»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
Atefe
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
0
2
سلام خسته نباشید لطفا برنامه رو از فیلتر خارج کنید این چه کاریه آخه یه برنامه خوب بود اونم فیلتر کردین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
0
3
خداوند به انسان قدرت اختیار عطا کرده وهیچ کس را نمیشه اجبار کرد بابا من نمیدونم چرا باید برای دیگری شما تصمیم بگیرید اگر اینطور بود خداوند انسان را مثل حیوانات خلق میکرد وتمام اقا خودمون میدونیم نمیخوات شما ها برای ادمی که میتونه تصمیم بگیره انتخاب کنید هرکه نخواسته باشه به قول شما فیلم هنجار شکن نبینه اصلا این اپلیکشن را نصب نمیکنه از کجا شماها تشخیص می دین آیه نازل میشه برای شما یا برای جیب مبارک هست هر کی که خدمات خوبی به مردم ارائه میده از نظر شماها مشکل داره تمام جواب این همه را چطور میخواین بدین البته اگه اعتقاد داشته باشین
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
1
3
اصلا چرا ما زنده ایم چرا در ایران بدنیا آمدیم ، شبکه های خانگی که رابط دختر پسر راحت نشون میده خیلی بدتره کلا اینترنت قطع کنید راحت بر میگردیم ۲هزار سال قبل
بهزاد
Singapore
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
0
2
لطفاً بلبل جان را درست کنید انتظار زیادی نیست که ما جوان های این مملکت بخوابم یه فیلم بدون سانسور ببینیم فیلم 90دقیقه ای را میکنید 50دقیقه آخه مغز انیشتن را هم داشته باشی اصل مطلب فیلم و نمی‌گیری با این مدل سانسور شما
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->